Sunday, November 18, 2012

Bersama-sama membantu


Kita tahu....

kita hanya mampu melihat
Kita hanya mampu mendengar..
kita hanya mampu membaca...
Bahawa ..saudara kita di GAZA sedang berjuang...
Allahuakhbar.... Allahuakhbar....  Allahuakhbar...

Doa dari kami mengiringi saudara-saudara kami disana...


Bank Islam: 12029010047880
Maybank: 562263010787
Bank Muamalat: 12070005133717
RHB Islamic Bank: 21245760004907
Bank Rakyat: 22-080-619592-2
Tabung Wanita & Kanak-Kanak Palestin | Bank Islam (M) Berhad: 1202-9010-0598-95


atau

sahabat2 sekalian..selain kita berdoa utk saudara2 kita d GAZA marilah kita bantu mereka dr segi keperluan mereka pula..

Untuk menderma kepada rakyat Palestin,taip
PALESTIN<jarak>nilai derma(rm10/5/3/1)dan hantar ke
39111(Aman Palestin)



Dan mari sama sama kita menjadi ahli pertubuhan AMAN PALESTIN...  dengan klik link ini http://www.amanpalestin.net/    

Dilaman web Aman Palestin..  anda boleh mendapatkan info-info terbaru mengenai apa yang terjadi di Gaza.Jangan lupa untuk jadi ahli Aman Palestin atau Sukarelawan Aman Palestin.Kerjasama anda sangat dialukan...
   
    AMAN PALESTIN 

Aman Palestin mula beroperasi pada akhir 2004 sebagai inisiatif untuk membantu dan menyalurkan sumbangan serta menjaga kebajikan dan hak kemanusiaan rakyat Palestin. Aman Palestin sentiasa berusaha memastikan setiap ringgit yang didermakan oleh rakyat Malaysia tidak sahaja sampai malah kesemua bantuan tersebut dapat dimanfaatkan sebaik mungkin di Palestin. 

Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi dibawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. 

Semenjak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam bentuk projek-projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai. 

Diharapkan agar keperihatinan yang berterusan oleh rakyat Malaysia dalam menyalurkan bantuan dapat memberikan sinar harapan dan membantu meringankan penderitaan yang ditanggung oleh rakyat Palestin. 

Aduhai...  kasihan anak ini...  ditembak... kezaliman mereka tanpa mengenal sesiapa...  Bangkitlah wahai saudara-saudaraku...  Pasti ada cara menghapuskan MEREKA!!



"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah seluruh umat Islam berperang dengan seluruh Yahudi. Umat Islam akan membunuh mereka sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar datanglah kamu ke sini dan bunuhlah orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi". (Hadith Sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
   

No comments:

Post a Comment