Sunday, November 18, 2012

Musim peperiksaan.. Tips..? .. adoii ^__^

Assalamualaikum semua.. musim peperiksaan telah tiba... jadi kita perlu bersiap sedia dengan senjata... Dari mana senjata tu nak dapat..? Ingat.. senjata tu bukan bermakna "M16","B21" dan sebagainya... hahaha :) Tapi .. ianya.. Hasil daripada apa yang kita dah belajar sepanjang berbulan-bulan atau bertahun-tahun... dan implikasinya.. keputusan peperiksaan ...



Dan disini .. saya kongsikan sedikit tips menjelang peperiksaan ..



  1. Berdoa Kpd ALLAH Swt.. Ingt Allah memberi rezki kpd kita...
  2.  Doa dan restu dari ibu bapa (PENTING NI)..
  3.  Jaga kesihatan (dari segi fizikal dan mental)..
  4.  Mintak maap la pada semua orang .. sama ada kesalahan yg kita lakukan tu kita nampak ke tak...(dalam dunia yg serba canggih dan moden ni... senang.. Pakai facebook ngn whassup sudah) ahaksss
  5. Jauhi dari perkara-perkara tidak elok.. yg membawa kita kpd maksiat... mintak simpang la dengan  perkara perkara kpd ini.
  6. Buat ulang kaji... ulang kaji pelajaran sangat peting.. ( manusia biasa mudah lupa.. tiada cara lain memang kena buat mendealah ni) 
  7. Bile buat ulang kaji tu... jgn dok bace je.. buat nota sekali... k... ahakss.. (pakai la pen warna warni,biar la ape orang nak cakap,pedulikan mereka) 
  8. Kalau agak-agak boring tu,ajak la member untuk buat study group... percayalah.. memang agak berkesan... (jangan pulak korang bantai bergurau mase tengah berSTUDY nanti... hahaha ) .



dan untuk tips yang lebih baik dari yang saya kongsikan...  boleh la klik link dibawah ni k... :)
http://alfanasufians.blogspot.com/2009/10/tips-menjelang-peperiksaan.html

~saya menulis untuk diri saya juga,dan saya bukan siapa-siapa, dan tips yg saya kongsikan ini hasil dari pengalaman dan pembacaan saya,kalo tips ni ada lg yg perlu ditambah.. komen saja.. saya akan tambah :)~ JUMPE LAGI... ASSALAMUALAIKUM...

No comments:

Post a Comment